Regulamin sklepu internetowego
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Przedmiot Regulaminu
1. Regulamin niniejszym określa:
1) zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu;
2) prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta;
3) techniczne warunki świadczenia przez Sprzedawcę usług przy wykorzystaniu Sklepu, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy urządzenia końcowego Klienta z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy;
4) tryb postępowania reklamacyjnego.
2. Regulamin zawiera również informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
3. Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
4. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą elektroniczną).
§ 2
Definicje
1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
1) Dniu Roboczym – należy przez to rozumieć dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy na podstawie ustawy z 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy;
2) Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Dominikę Belniak prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Nevlia Butik Dominika Belniak, Piotrkówek 16, 23-110 Krzczonów, posiadająca NIP: 9462713437, REGON: 52087169;
3) Formularzu – należy przez to rozumieć skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie lub dokonanie innych czynności w Sklepie;
4) KC – należy przez to rozumieć ustawę z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
5) Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu. Klient to także Konsument, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w stosunku do Konsumenta;
6) Koncie – należy przez to rozumieć zespół cech identyfikujących Klienta, z których wynika możliwość dostępu do Sklepu i korzystania z jego funkcjonalności – po zalogowaniu przy pomocy użycia indywidualnych loginu i hasła;
7) Konsumencie – należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
8) Newsletterze – należy przez to rozumieć Usługę Elektroniczną – elektroniczną usługę dystrybucyjną świadczoną przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów), zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie;
9) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną;
10) RODO – należy przez to rozumieć rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
11) Sile Wyższej – należy przez to rozumieć nadzwyczajne zdarzenia lub okoliczności, takie jak wojny, akty terroryzmu, strajki generalne, lock-out’y, blokady handlowe, klęski żywiołowe, powszechne przerwy w dostawie energii elektrycznej lub dostępie do Internetu, istotną zmianę stanu prawnego, których wpływu na wykonanie Umowy Strony nie mogły były przewidzieć w chwili jej zawarcia;
12) Sklepie lub Sklepie internetowym lub Serwisie – należy przez to rozumieć Usługę elektroniczną – sklepie internetowym – prowadzonym przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://nevliabutik.pl/ w ramach którego Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza Internetem;
13) Stronach – należy przez to rozumieć Sprzedawcę i Klienta;
14) Towarze lub Produkcie – należy przez to rozumieć towary sprzedawane w Sklepie, znajdujące się w ofercie Sprzedawcy;
15) Umowie – należy przez to rozumieć umowę na odległość, dotyczącą zakupu Towaru, zawartą na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę;
16) Usłudze elektronicznej – należy przez to rozumieć usługę w rozumieniu Ustawy świadczoną drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu;
17) Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
18) Zamówieniu – należy przez to rozumieć dyspozycję zakupu Towaru złożoną przez Klienta za pomocą środków komunikacji technicznej.
§ 3
Wykładnia Regulaminu
1. Odwołania do aktów prawnych prawa powszechnie obowiązującego są odwołaniami do każdoczesnego aktualnego brzmienia tych aktów, chyba że właściwe przepisy intertemporalne nakazują do danego stanu faktycznego stosować inne, niż aktualne, brzmienie tych aktów prawnych. W przypadku, gdyby dany akt prawny utracił moc, odwołania do niego poczynione w niniejszym Regulaminie powinno się odnosić w następującej kolejności:
1) do aktu prawnego, który bezpośrednio zastąpił uchylony akt prawny, w szczególności do aktu prawnego, w ramach którego postanowień (w tym w ramach przepisów wprowadzających, o ile byłyby one uchwalone w formie odrębnej ustawy) uchylono dotychczasowy akt prawny;
2) do aktu prawnego najbardziej zakresowo zbliżonego do uchylonego aktu prawnego;
3) do przepisów innych aktów prawnych, najbardziej zakresowo zbliżonych do zawartych w uchylonym akcie prawnym, do ogólnych reguł prawa, powszechnie przyjętych zwyczajów oraz zasad współżycia społecznego.
2. O ile nic innego nie wynika z kontekstu, liczba pojedyncza obejmuje również liczbę mnogą i odwrotnie.
3. Każdoczesne odniesienie do Sprzedawcy lub Klienta jest odniesieniem się ich następcy prawnego lub następców prawnych.
4. Oznaczenia tytułów poszczególnych rozdziałów i paragrafów niniejszego Regulaminu mają znaczenie interpretacyjne i mogą być wskazówką przy wykładni postanowień Regulaminu tylko w przypadku, gdy treść Regulaminu nie daje jasnego i niebudzącego wątpliwości wyniku interpretacyjnego i tylko w zakresie, który nie narusza generalnego charakteru układu praw i obowiązków Stron wynikającego z niniejszego Regulaminu.
Rozdział II
Warunki świadczenia usług
§ 4
Informacje podstawowe
1. Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem są następujące:
1) Adres: Nevlia Butik Dominika Belniak, Piotrkówek 16, 23-110 Krzczonów;
2) E-mail: sklep@nevliabutik.pl
2. Sprzedawca może oferować następujące rodzaje Usług Elektronicznych:
1) Sklep Internetowy;
2) Konto;
3) Opiniowanie (komentowanie);
4) Płatności elektroniczne;
5) Wybór metody dostawy;
6) Newsletter.
3. Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
4. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
5. Obowiązuje bezwzględny zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym lub naruszającym dobra osobiste innych osób.
6. Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hackerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
7. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Sklepu przez Internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
§ 5
Konto Klienta
1. Utworzenie Konta Klienta wymaga rejestracja w Sklepie.
2. Rejestracja w Sklepie jest bezpłatna.
3. Rejestracja polega na:
1) wypełnieniu formularza rejestracyjnego zamieszczonego w Sklepie zawierającego następujące dane:
a) imię i nazwisko Klienta;
b) numer telefonu Klienta;
c) e-mail Klienta;
d) hasło;
e) inne wymagane dane
2) wprowadzeniu wypełnionego formularza do systemu przyciskiem Zarejestruj się, oraz
3) potwierdzeniu rejestracji poprzez wejście na stronę internetową, do której link został przesłany osobie dokonującej rejestracji na wskazany adres e-mail.
4. Poprzez dokonanie rejestracji w Sklepie Klient zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu oraz wyraża dodatkowe zgody, w tym wymagane przez RODO oraz w celach marketingowych (Newsletter).
5. Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.
6. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
7. Klient może w każdym czasie zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@nevliabutik.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Piotrkówek 16, 23-110 Krzczonów.
§ 6
Newsletter
1. Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
2. Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji Konta przez Klienta, ale wymaga podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
3. Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link potwierdzający subskrypcję Newsletter-a.
4. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5. Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@nevliabutik.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Piotrkówek 16, 23-110 Krzczonów.
§ 7
Opinie
1. Sprzedawca może umożliwiać Klientom zamieszczanie na stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi (opinii, komentarzy) Klienta, w szczególności dotyczących Towarów.
2. Usługa świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
3. Korzystanie z usługi jest możliwe anonimowo.
4. Sprzedawca może korzystać z opinii na potrzeby treści zamieszczanych w Serwisie, jak również pełnić rolę moderatora.
§ 8
Towary
1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad. Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.
2. Na Towary mogą być udzielone gwarancja lub usługi po sprzedażowe. Szczegółowa informacja w tym zakresie znajduje się przy opisie Towaru.
§ 9
Zamówienia
1. Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza, dostępnego w Sklepie.
2. Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta w Sklepie lub bez rejestrowania Konta w Sklepie (gościnne zakupy).
3. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
4. Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
5. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta mogą być rozpatrywane następnego dnia roboczego.
6. Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku (pola) oznaczonego „zamówienie”. Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie Zamówienia.
7. Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do tygodnia kalendarzowego, o ile Sprzedawca nie poinformuje Klienta o odstępstwie.
§ 10
Obowiązki Klienta
1. Klient zobowiązany jest do:
1) przestrzegania postanowień Regulaminu;
2) ścisłej współpracy ze Sprzedawcą w zakresie realizacji usług związanych z wykonywaniem przez Sprzedawcą Umowy, w szczególności do odpowiadania na wszelkie pytania Sprzedawcy i do dostarczania wszelkich dokumentów i informacji żądanych przez Sprzedawcę celem prawidłowej realizacji przedmiotowych usług;
3) terminowej zapłaty całości wynagrodzenia, bez prawa do potrącania jakichkolwiek swoich należności względem Sprzedawcy.
§ 11
Obowiązki Sprzedawcy
1. Sprzedawca jest zobowiązany do utrzymywania funkcjonalności Sklepu przez okres świadczenia usług na rzecz Klienta. Sprzedawca może wprowadzać wszelkie zmiany w Sklepie, które nie zakłócają świadczenia usług na rzecz Klienta, w szczególności nie powodują konieczności ponownej rejestracji.
2. Sprzedawca przy wykonywaniu usług dokłada należytej staranności wynikającej z charakteru prowadzonej przez siebie profesjonalnej działalności gospodarczej.
§ 12
Płatności
1. Płatności za zakupione Towary można dokonywać za pośrednictwem:
1) Przelewu tradycyjnego – zapłata następuje przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sklepu. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym Sklepu;
2) systemu płatności Przelewy24 – zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem Przelewy24. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta w systemie płatności Przelewy24;
3) zapłaty przy osobistym odbiorze Towaru (gotówka lub płatność kartą) – jeśli dostępna – Klient uiszcza należność bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia;
4) zapłaty przy odbiorze Towaru (za pobraniem) – jeśli dostępna – Klient uiszcza należność bezpośrednio przy odbiorze Towaru u przewoźnika. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.
2. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich (ceny zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 3 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
3. Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.
4. Na każdy sprzedany Produkt Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi, o ile przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia.
5. Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, o ile wybrany sposób zapłaty nie wymaga zachowania innego terminu. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy – zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) – Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
§ 13
Dostawa
1. Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej.
2. Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem operatora pocztowego według wyboru Klienta. Paczka wysyłana za pośrednictwem operatora pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu 2 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru, natomiast za pośrednictwem firmy kurierskiej – w ciągu 2 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zaniechania i opóźnienia leżące po stronie firmy kurierskiej lub operatora pocztowego.
3. Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
4. Sprzedawca wskazuję, że:
a. z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta;
b. przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:
i. szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
ii. zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
iii. ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
iv. szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
Rozdział III
Odpowiedzialność
§ 14
Wyłączenia odpowiedzialności
1. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za nieprawidłowe funkcjonowanie Sklepu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z uwagi na problemy techniczne leżące po stronie podmiotów świadczących usługi hostingowe.
2. Sprzedawca nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w tym na następujących zasadach:
a. Wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:
i. Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
ii. Towar nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta;
iii. Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
iv. Towar został Konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.
b. Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa.
4. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili.
5. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
6. Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
7. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru konsumentowi, a jeśli Towarem nabywanym przez Konsumenta jest używana rzecz ruchoma, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od dnia wydania Towaru.
8. Uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:
a. Żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;
b. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
9. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została jemu wydana.
§ 15
Siła Wyższa
1. Strony są w przypadku zaistnienia Siły Wyższej zobowiązane do dołożenia wszelkich starań, by zaistnienie Siły Wyższej nie przeszkodziło w wykonaniu wzajemnych zobowiązań Stron. W przypadku jednak, gdyby nie było to możliwe, żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy wynikłe z powodu zaistnienia Siły Wyższej, której wpływu na zobowiązanie nie dało się powstrzymać.
2. Po ustaniu Siły Wyższej Strony są na powrót zobowiązane do świadczeń zgodnie z Umową i Regulaminem.
Rozdział IV
Dodatkowe informacje dla Konsumenta
§ 16
1. Umowa nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
2. Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy to czas realizacji Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
3. Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
4. Sprzedawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Rozdział V
Postępowanie reklamacyjne
§ 17
1. W przypadku, gdyby w ocenie Klienta Sprzedawca świadczył usługi nienależycie, Klient ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z reklamacją przesłaną wiadomością e-mail na korespondencyjny adres poczty elektronicznej Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie.
2. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź zostanie wysłana Klientowi pocztą elektroniczną, na adres e-mail podany przy rejestracji lub zmieniony później zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
3. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w zakreślonym czternastodniowym terminie poczytuje się za pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
4. W przypadku odmownego rozpatrzenia reklamacji Klient może dochodzić roszczeń wobec Sprzedawcy na drodze sądowej.
Rozdział VI
Ochrona danych osobowych
§ 18
1. W związku z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta, jak również osób fizycznych działających w imieniu Klienta.
2. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych wskazanych w ust. 1. Dane te zostają Sprzedawcy udostępnione przez Klienta. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za legalność przetwarzania przekazywanych danych, w szczególności za legalność ich udostępnienia Sprzedawcy.
3. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych przetwarzanych w związku funkcjonowaniem Sklepu znajdują się w Polityce prywatności dostępniej na Stronie.
Rozdział VII
Informacje techniczne
§ 19
1. Korzystanie ze Sklepu może się odbywać za pomocą urządzeń PC z systemem Windows, urządzeń mobilnych z systemem Android, iOS.
2. Korzystanie ze Sklepu następuje za pomocą następuje za pomocą jednej z następujących przeglądarek internetowych:
a. Mozilla,
b. Chrome,
c. Opera,
d. Edge.
3. W starszych wersjach przeglądarek mogą pojawiać się błędy w wyświetlaniu Sklepu. Z tego względu, a także ze względu na poprawę bezpieczeństwa, zalecamy Klientom zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 20
1. Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego.
2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
3. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.
4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych umów, tj.:
a. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
c. w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e. w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i. w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k. zawartej w drodze aukcji publicznej;
l. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 21
1. Wszelka korespondencja ze Sprzedawcą odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mail sklep@nevliabutik.pl.
2. Sprzedawca może w każdym czasie zmienić Regulamin. Zmiany odnoszą się wyłącznie do Umów, które zawarto po zmianie Regulaminu.
3. Dokonanie przez Klienta rejestracji na Stronie lub zawarcie Umowy nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw autorskich lub praw pokrewnych do jakichkolwiek treści zamieszczonych na Stronie.
4. Klient zobowiązuje się do zachowania w poufności wszelkich informacji poufnych i do nie wykorzystywania ich do własnych potrzeb. Przez informacje poufne należy rozumieć informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa prowadzonego przez Sprzedawcę lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile Sprzedawca podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności.
5. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okazało się nieważne lub bezskuteczne, w jego miejsce wejdą odpowiednie postanowienia powszechnie obowiązującego prawa polskiego, najbardziej zbliżone swym charakterem do bezskutecznych lub nieważnych postanowień niniejszego Regulaminu.
6. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania.
7. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawa oraz KC.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Nevlia Butik Dominika Belniak
Piotrkówek 16
23-110 Krzczonów
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów)